UĞURMAK marka UTK Serisi Tersiyer Darbeli Kırıcılar, orta ve düşük sertlikte, en çok tersiyer kademede tercih edilmekte olup, yerine göre madenin sertliği ve beslenme boyutuna bakılarak sekonder kırıcı olarak da kullanılabilir. Asfalt ve beton üretimi için gerekli olan oldukça ince boyutta agrega üretimi gerçekleştirir. Rotor çift yönle çalışabilir. Dönüş yönünün iki yönlü olması ayar değişikliği olmadan iki farklı gradasyonda ürün alınabilmesini sağlar. Ayrıca rotor paletlerinde çift yönlü aşınma olacağından ömrünün daha uzun olmasını sağlar. Tesisin tasarımına göre mobil, sabit çelik ayaklı, sabit beton ayaklı, sabit kızak şasili olacak şekilde üretilebilirler.
Besleme ağzından çıkış ağzına doğru, pandül astarlarıyla rotor paletleri arasındaki mesafe gittikçe daralır. Diğer darbeli kırıcılardaki kademeli kırma işlemi yerine lineer boyut küçültme işlemi gerçekleştirir. Bu sayede UTK besleme ağzına yakın kısımda malzemeye darbe uygulayarak kırma işlemini gerçekleştirirken çıkış ağzına doğru öğütme yöntemiyle kırma işlemini gerçekleştirmiş olur. Bu da kaçak ürün miktarının yok denecek kadar az olmasını sağlar.
Gövde
Kaynaklı tasarıma sahip kırıcı gövdesi yüksek dayanımı sayesinde uzun ömür sağlar. Her iki tarafında, tüm pandülü ve rotora erişebilmeye yarayan gövde kapakları bulunur.
Palet
Ters-Düz kullanılabilir. Kırılmaya karşı yüksek dayanım gösterir. Kendiliğinden merkezlenerek montajlanır. Özel kamalarla rotor gövdesine sıkı bir şekilde montajlanır. Yanal hareketlere karşı palet tutucularla sabitlenir. Bu sayede her durumunda yerini muhafaza eder.
Rotor
Diskli kaynaktan oluşur. Isıl işlem uygulanır. Aşınmaya maruz kalabilecek kısımlar sert dolgu kaynağı ile güçlendirilir. Makine kasnağının karşı tarafında avare çalışan ve yük dağılımını dengelemeye yarayan kanalsız volan bulunmaktadır. Bu avare volan ile makine kasnağı ihtiyaç halinde yer değiştirilerek kayış kasnak sistemi yer değiştirilebilir.
Çift yönlü olarak çalışabilir. Aşınma parçaları bu sayede dengeli olarak yıpranır. Böylece bakım periyodu uzar ve yedek parça maliyeti düşer.
Astarlar
Aşınmaya karşı dayanımı yüksek mangan alaşımlı çelik dökümden imal edilirler. Kolayca değiştirilebilmeleri için parçalı olarak üretilirler ve cıvata ile gövdeye bağlanırlar.
Pandül
Rotorun sağında ve solunda olmak üzere birbirinin simetriği iki pandül bulunur. Bu pandüllerin üzeri kırıcı pandül astarlarıyla kaplıdır. Besleme ağzından çıkış ağzına doğru daralarak giden ve lineer boyut küçültme sunan geometride bir tasarıma sahiptir.
Yüksek Toz Oranı
Kaçak malzeme oranı çok düşük olduğundan ince boyutta ürün oranı oldukça yüksektir.
Simetrik bir tasarıma sahip olduğundan rotor her iki yöne de dönebilir. Bu hem bakım giderlerini düşürür hem de tek ayarla iki farklı ürün gradasyonu alabilmeyi sağlar.
Gövdenin her iki yanında bulunan gövde kapıları, başka bir ekipmana gerek duymadan rotor ve aşınma parçalarına hızlıca ulaşabilmeyi sağlar.